Головна Новини Подробиці затримання “тернопільського” лісу на Закрпатті

Подробиці затримання “тернопільського” лісу на Закрпатті

Директори двох підприємств – Бережанського лісомисливського і Тернопільського лісового господарств інформували про стан справ із затриманими вагонами з деревиною на митницях у Батєво та Чопі. На сьогодні залишаються невирішеними питання по шести вагонах. Питання по одному вагону Тернопільського лісгоспу тягнеться ще з листопада минулого року. Наразі затримана лісосировина вивантажена на штрафмайданчик станції Батєво. Справу лише нещодавно передано до суду.

Водночас законодавчо всі терміни на відшкодування збитків уже прострочено. Три вагони з деревиною затримано в Чопі через різницю у вазі, що заперечують самі працівники лісгоспу, оскільки бухгалтерський облік деревини та її реалізація в Україні здійснюються в щільних кубометрах. Така ж ситуація і в Бережанському лісомисливському господарстві. Причина затримання двох вагонів державного підприємства – теж різниця у вазі. До слова, два вагони на станції Чоп було розвантажено частково, представника торгово-промислової палати Тернополя до перевірки не допущено. Разом із тим, перевірку в присутності декларанта так і не здійснили. Пізніше листом було повідомлено, що перевірку здійснили представники Закарпатської торгово-промислової палати, які і виявили різницю у вазі.

З цього приводу два лісові господарства направили звернення в Генпрокуратуру, СБУ та ДФС України. Як повідомив головний інженер ДП «Бережанське ЛМГ» Леон Наконечний, держпідприємство на руках має лише протокол Закарпатської митниці, в якому інспектор митниці приймає рішення про затримання вантажу. Ні акту перевірки, ні зважування лісосировини у держпідприємстві немає. Вантаж без супровідних документів (фактично приватним дзвінком – прим.) направляють з Чопа в Батєво. Згодом керівник станції Батєво звернувся безпосередньо до відправника вантажу – Бережанське лісомисливське господарство з повідомленням, що вагони перебувають уже в них. Минулої суботи працівники держпідприємства прибули в Батєво та в результаті замірів штабелів затриманих вагонів виявили різницю у 24 кбм лісопродукції, про що письмово було повідомлено правоохоронні органи. До того ж, під час огляду вагонів виявлено колоду ділової деревини – пиловника дуба, про що також письмово повідомлено районну поліцію.

Олег Яремко висловив своє бачення стосовно цього. Так, враховуючи те, що працівники Тернопільської торгово-промислової палати надають держпідприємствам послуги зі здійснення експертизи деревини, яка йде на експорт, вони мають нести відповідну відповідальність за те, що митниці інших областей не беруть до уваги їхні висновки. Водночас відповідальність не знімається з керівників підприємств та головних інженерів, які мають контролювати це питання особисто.