Головна Новини На Тернопільщині відремонтують у 9 разів більше державних доріг, ніж минулого року

На Тернопільщині відремонтують у 9 разів більше державних доріг, ніж минулого року

Перші плоди ініціативи Президента України та Кабінету Міністрів «Велике будівництво» в Тернопільській області видно вже сьогодні. Зокрема, це стосується оновлення доріг державного значення. Проїзд у Вишнівці та Горинці, Ланівцях, на об’їзній Кременця став комфортним. А на календарі лише червень! До кінця року область матиме більше відремонтованих доріг, ніж у 2019 і 2018 роках разом узятих.

За амбітним планом Укравтодору в регіоні буде відремонтовано 162,1 км доріг державного значення. Як видно на графіку нижче, такої кількості оновлених доріг Тернопільщина не мала за останніх років 10. Минулого року, наприклад, зробили лише 17,8 км. Цьогоріч ввести в експлуатацію планують удев’ятеро більше кілометрів.

З ходом ремонтних робіт цієї суботи ознайомився і Голова Укравтодору Олександр Кубраков. Зокрема, він побував на дорозі М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, де на відрізку м.Тернопіль-смт.Дружба саме працює дорожня техніка. «У 2020 році за амбітним планом Укравтодору в регіоні буде відремонтовано доріг державного значення на суму 3,9 млрд грн. 1,1 млрд грн забезпечені Дорожнім фондом та коштами, залученими під держгарантії, ще 2,8 млрд будуть спрямовані з додаткового бюджетного фінансування (35 млрд грн зі Спецфонду COVID-19, законопроєкт 3509), » – зазначив Олександр Кубраков.

У фокусі – траса М-19

Траса М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече – пріоритетний об’єкт “Великого будівництва” у цьому році на Тернопільщині. Дорога є найдовшою транспортною артерією регіону і перетинає його з півночі на південь. Протяжність М-19 у області становить 212,5 км. Більшу її частину, 146,5 км, оновлять у цьому році.

Північну частину дороги від обласного центру, Тернополя, до кордону з Рівненщиною розпочали оновлювати у 2016 році. Останніх 27 кілометрів будуть готові вже у 2020 році.

Перший відрізок траси М-19 неподалік Вишнівця Збаразького району (275-283 кілометри) вже з двома шарами покриття. Там зараз працюють над освітленням в межах населених пунктів. Другий відрізок, а саме об’їзну міста Кременець(247-259 кілометри), ремонтують. Підрядна організація – Техно-Буд-Центр.

Що вже готово на об’їзній Кременця?

  • 6 кілометрів старого зношеного покриття відфрезували;
  • На 4 кілометрах провели регенерацію існуючих шарів дорожнього одягу і уклали вирівнюючий шар асфальтобетону.
  • Ремонтувати об’їзну Кременця продовжать наприкінці червня.

З 9 червня робота кипить на третьому відрізку траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці біля смт. Дружба та с.Воля. Його протяжність становить 17 км. Зараз підрядник проводить регенерацію існуючих шарів дорожнього одягу (готово 5,2 км), дренажні роботи, земельні роботи. Триває фрезування старого зношеного покриття (вже відфрезували 7,2 км). Від неділі, 14 червня, дорожники укладають перший шар асфальтобетону. Працює 2 асфальтоукладальника.

«Тернопільська область одна з найбільш пріоритетних у цьому році. Тому що ми компенсуємо те, що було втрачено. Фінансування в попередні роки відбувалося непропорційно. Ось, є сусідні області, там завжди відрізнялося і кілометри, які вводилися у експлуатацію, і фінансування. Тому будемо це наздоганяти. Я думаю, що проект «Велике будівництво» ви усі бачите і відчуваєте результати. А до кінця року усі помітять, що інфраструктура Тернопільської області досить суттєво змінилася,» – додав Олександр Кубраков.

Після завершення робіт на 17 кілометрах між Дружбою та Великою Березовицею техніка дорожників рухатиметься на південь, до Теребовлі та Чорткова.

Плани «Великого будівництва»

5,5 кілометрів дороги Р-43/М-19/-Ланівці-Н-02 вже з новим покриттям. Це перший поточний середній ремонт автошляху в Ланівцях за 20 років. Проїзд оновленою дорогою вільний та комфортний. 5 червня завершено укладання верхнього шару з щебенево-мастикового асфальтобетону.

Оновлювати 5,5 км дороги в рамках “Великого будівництва” розпочали 29 квітня. Відтоді:

-Демонтували бордюри;

-Відфрезували зношене покриття;

-Провели регенерацію існуючих шарів дорожнього одягу на глибину 22 см.

-Уклали вирівнюючий шар у з крупнозернистого асфальтобетону, завтовшки 10 см;

-Влаштували верхній шар з ЩМА, завтовшки 5 см на усій протяжності ремонтованої ділянки.

Що залишилося зробити?

-Нанести дорожню розмітку;

-Встановити нові освітлювальні прилади.

Також у 2020 році відремонтують частину дороги Р-39 Броди – Тернопіль. Загальна протяжність автошляху становить 40,7 км. Оновлять 10,1 км. Укладено договір із підрядником, очікується фінансування.

Капітальний ремонт чекає і на міст через річку Серет на автомобільній дорозі державного значення Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль км 103+602. Триває тендер.

Що з місцевими дорогами?

З державного бюджету на будівництво і ремонт доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах у Тернопільській області цьогоріч спрямували 472,5 млн грн, що дозволить оновити 74,7 км.

Сумарно впродовж 2020 року у Тернопільській області держава відремонтує 237 км місцевих, комунальних і державних доріг.