Різноманітні види шахрайства – одна із проблем сучасного суспільства. Через свою довірливість люди втрачають великі суми грошей та заощаджень. Особливо популярні зараз дзвінки на мобільні з повідомленням про якусь трагедію із рідними і вимогою перерахувати або передати певній людині кошти, щоб врятувати «потерпілого». Набирає обертів і шахрайство з банківськими картками, коли телефонують, представляються працівниками банків і просять надати дані про карточку, а потім знімають з неї кошти.




«Цього року маємо вже 103 випадки різноманітних шахрайств, – повідомив Михайло Шмиглик, заступник начальника управління кримінального розшуку ГНПУ. – З них 13 стосуються банківської системи: у Тернополі 11випадків, Гусятинському районі – 1, Збаразькому – 1. Шахраї надсилають повідомлення на телефон, що картку клієнта заблоковано, і дають номер за яким необхідно зателефонувати, щоб все з’ясувати і щоб сторонні особи не зняли з картки гроші. Людина передзвонює, і їй кажуть, що вона зателефонувала в Ощадбанк чи інший банк, залежно від ситуації, і невідомі особи намагалися зняти з картки кошти. Щоб запобігти цьому їм треба пінкод картки, номер та інші дані. Людина, нічого не підозрюючи, викладає всі дані. Тоді шахраї мають доступ до картки і можуть знімати з неї гроші. Дуже важко вирахувати шахраїв, навіть той хто телефонує у багатьох випадках немає доступу до зняття коштів, знімають раніше судимі за злочини, наркомани, п’яниці. Набирає популярності шахрайство через інтернет. Люди дають оголошення з продажу чогось і залишають свій номер телефону. Шахраї зголошуються, але довго відтягують покупку, потім кажуть, що не можуть під’їхати і присилають посібника забрати гроші. Тим часом продавцю товару надсилають повідомлення, що їх банківський рахунок поповнено на суму товару. Продавець віддає товар, але потім з’ясовує, що насправді грошей на картці немає, тому що людині надіслали повідомлення не з банку, а фальшиве самі шахраї.».

Варіантів того, як не потрапити на гачок шахраїв є декілька. Основний – це нікому не називати пінкод, номер та інші дані про банківську карту. Справжній працівник банку, незалежно від посади, ніколи не буде просити клієнта повідомити номер картки, пароль, чи інші дані. Він може тільки запросити клієнта до банку, щоб з’ясувати ту чи іншу проблему.

«Шахрайства з картковими рахунками розповсюдженні по всій банківській системі, тому особливих заходів, які один банк може вчиняти, а інший ні немає, – каже Ярослав Соляр, керівник управління Ощадного банку в Тернопільській області. – Коли людина надає номер картки, пінкод, CV-код, тобто вичерпну інформацію, щоб можна було зняти кошти, то іншого захисту не може бути, бо в іншому випадку сам клієнт не зможе зняти кошти. Є застереження, які допомагають уникнути великих втрат: ніколи і нікому не розголошувати номер картки, пінкод та CV-код. Жоден працівник банку, ні служба безпеки, ні фінансовий моніторинг, ніхто не буде телефонувати і запитувати дані клієнта, він тільки може запросити його до відділення банку. Якщо сталася якась проблема з карткою, то банк її блокує і все – ніяких з’ясувань. Тоді клієнт прийде до банку і на місці все з’ясує. Тільки власним відвідуванням можна вирішувати питання або через офіційний номер, який написаний на картці. Все інше – шахрайство. Шахраї використовують кратки різних банків. При дзвінку про ДТП, що потрапив міліцію та інші вигадки треба одразу зателефонувати своїм рідним і дізнатися де вони, з’ясувати чи з ними все в порядку. Коли ж за покупку пересилають фальшиві повідомлення на телефон про поповнення картки, то треба в такому випадку переконатися, що на краточку дійсно перерахували кошти, і тільки тоді віддавати товар покупцю. До речі, цей вид шахрайства дуже швидко поширюється.»

Для оплати покупок через інтернет Ярослав Соляр радить відкрити віртуальну картку і проводити перерахунок коштів через неї, а ще краще користуватися послугами «Нової пошти». Також можна встановити ліміт зняття готівки на день, тоді шахраї не зможуть зняти більше вказаної суми. Якщо ж людина все-таки перерахувала кошти, а потім зрозуміла, що щось не так, то необхідно одразу заблокувати свою картку, зателефонувавши на офіційний номер банку, вказаний на банківській карточці. Тоді можливо, ще вдасться відмінити транзакцію і повернути кошти. Наприклад, два тижні тому по трьох випадках шахрайства було заблоковано платіжні картки. Працівники банку встигли заблокувати картки, на які було перераховано кошти і зараз в Ощадбанку готують необхідні документи на повернення клієнтам грошей.

Щороку, на жаль, шахраї заробляють на довірливих людях мільйонні суми. За даними української міжбанкової асоціації учасників платіжних систем у 2015 році через шахрайства люди втратили 51 мільйон гривень, а у 2016-му – 275 мільйонів.




Категорії: Новини

Теги:

Залишити коментар

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано.

%d блогерам подобається це: