Головна Новини Куди дзвонити, якщо сусіди спалюють сміття: детальна інструкція

Куди дзвонити, якщо сусіди спалюють сміття: детальна інструкція

Відповідальність за спалювання ТПВ на присадибній ділянці підпадає під кваліфікацію трьох статей Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

Стаття 52. Псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель.

Псування сільськогосподарських та інших земель, забруднення їх хімічними і радіоактивними речовинами, нафтою та нафтопродуктами, неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами, а так само невжиття заходів по боротьбі з бур’янами тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від п’ятдесяти до ста НМДГ.

 

Стаття 82. Порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення або захоронення.

Порушення вимог щодо поводження з відходами під час їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, видалення або захоронення тягне за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти НМДГ і на посадових осіб, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від п’ятдесяти до ста НМДГ.

 

Стаття 152. Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.

Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти НМДГ і на посадових осіб, громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від п’ятдесяти до ста НМДГ.

 

За порушення, передбачені ст. 52 та 82 КпАП відповідно до ст. 2421 КпАП, право розглядати справи та притягати до відповідальності мають відповідні органи державної екологічної інспекції.

А от за порушення ст. 152 КпАП уповноважені притягати до адміністративної відповідальності відповідна адміністративна комісія при виконавчому комітеті сільської, селищної, міської ради та відповідні виконавчі комітети.

 

Проте, перш ніж притягнути винну особу до відповідальності, уповноважена на те особа повинна скласти протокол. Відповідно до ст. 255 КпАП такими особами є уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ (Національної поліції).

Крім того, відповідно до цієї ж статті мають право складати протокол ще посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад, представники громадських організацій або органів громадської самодіяльності.

 

Увага! Лише громадські інспектори з охорони довкілля складають протоколи за вчинення порушення, передбаченого ст. 82 КпАП, а громадські інспектори сільського господарства складають протоколи за вчинення порушення, передбаченого ст. 52 КпАП.

 

АЛГОРИТМ ДІЙ

Якщо ви виявили, що на присадибній ділянці особа спалює сміття, викликайте поліцію, уповноважену посадову особу виконавчого комітету місцевої ради на складення протоколу за вчинення відповідного адміністративного правопорушення, представника громадської організації чи громадського інспектора, які повинні скласти протокол про вчинення адміністративного порушення передбаченого відповідно ст. 52, 82 чи 152 КпАП та направити його до розгляду у компетентний орган, а саме: до відповідного територіального органу Державної екологічної інспекції України, виконавчого комітету місцевої ради або адміністративної комісії.

 

До відома

Нижче наведено перелік статей КпАП, дотримання яких має велике значення під час адміністративного провадження.

Стаття 256. Зміст протоколу про адміністративне правопорушення.

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за це правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються її права і обов’язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Стаття 257. Надіслання протоколу.

Протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

Стаття 276. Місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.

Адміністративними комісіями справи про адміністративні правопорушення розглядаються за місцем проживання порушника.

Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Стаття 277. Строки розгляду справ про адміністративні правопорушення.

Справа про адміністративне правопорушення розглядається у п’ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

Постанова повинна містити:

— найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

— дату розгляду справи;

— відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

— опис обставин, установлених під час розгляду справи;

— зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

— прийняте у справі рішення.

Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується посадовою особою, яка розглянула справу, а постанова колегіального органу — головуючим на засіданні і секретарем цього органу.

У випадках, передбачених законодавством України, про захід стягнення робиться відповідний запис на протоколі про адміністративне правопорушення або постанова оформляється іншим установленим способом.

Стаття 285. Оголошення постанови по справі про адміністративне правопорушення і вручення копії постанови.

Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

Копія постанови в той же строк вручається або висилається потерпілому на його прохання.

Копія постанови вручається під розписку. У разі якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

16 КОМЕНТАРІ

  1. Це дуже добре але на своєму городі сказали можна спалювати так як благоустрій не вивозить сміття бо воно важке. Так як це є приватна територія то можна сказали в поліції це не можна на вулиці біля магазину в парку та в громадських місцях.

    • тобто – ви на городі будете палити, а усі навкруги мусять страждати від смороду та дихати канцерогенами? от коли ще й повітря буде у вашій приватній власності і ви забезпечите, щоб увесь той дим лишався виключно над вашою ділянкою – от тоді й паліть. а так – закопуйте, вивозьте – це ваші проблеми. з якого дива люди повинні терпіти не просто незручності, а шкоду своєму здоров”ю? побачу, хто палитиме бадилля та листя – обов”язково виключу поліцію – для дискусій на тему того, що приватна власність – це не тільки права, але й обов”язки.

      • краще скажіть куди звонити коли сусіди влаштовують розсадники буряну, ато горбатишся горбатишся виводячи бурян з городу а сусід виростить ліс, потім легкий вітерець і на слідуючий рік знову повно буряну

  2. Пока всех этих уповноваженых дождёшься – поджигатель убежит.)Был пример,когда приехала полиция на вызов,а мужик с граблями возле костра сказал,что он стоит возле костра и следит,чтобы костёр не распространялся.А кто подпалил -не знает. Полиция уехала ни с чем.

  3. Тобто коли палять траву вздовж доріг , залишки дерев після зрізування в лісах то це нікого не хвилює , а жменю листя спалити це екологічна катастрофа .

  4. Я також проти того, щоб палили листя чи будь-яке інше сміття на городах чи подвір‘ях. Особисто я не хочу дихати димом і не хочу щоб моя сім‘я цим дихала… і не хочу щоб одяг і речі в будинку цим смерділи… Це ж знаєте як буває, особливо в ці спекотні дні, чекаєш вечора, щоб відкрити вікно і впустити чисте, прохолодне повітря в будинок, а тут якась свиня спалює сміття та так, що хоч сокиру вішай… Сама викликаю поліцію і прошу всіх, не байдужих, це робити… і тут нема чого боятися тому, що ті хто палить багаття і заставляє всіх оточуючих цим дихати чомусь боїться нічого, а треба щоб саме вони боялися…

    • Але ж дихаєте викидами заводів нафтоперероної, хімічної промисловості, склозаводів, асфальтобетонних , деревообробних заводів і багатьох інших, які не забезпечені очисними системами, або забезпечені застарілими і непридатними системами?!

  5. Статья большая, а вот телефона “куда звонить” я так и не нашла. Т.е. ответа НЕТ. Тогда вопрос: для чего была нужна эта статья? Что палить нельзя – знают все. А дозвониться в 8-9 часов вечера до какой бы то ни было службы нереально. Днем как правило не сжигают. А протокол надо составлять по горячему, застукав участников события на месте сожжения. И остается нам сестры и братья только договориться.

  6. Хто з тих, хто “проти” – живе у приватному будинку і стикався особисто з проблемою залишків обрізки та осіннього листопаду?

    • Я живу у приватному будинку, – ніколи нічого не спалюю, все можна організувати так щоб не потрібно було палити, все виноситься на смітник.

      • Ми живемо у приватному будинку, листя, траву , бур’яни складаємо в яму в куточку городу, через зиму там чорнозем і ніяких залишків. Ще траву скошену кладем між грядками, там і бур’ян не росте і знов через зиму ніякого сліду.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here