Головна Новини “Збільшуємо не лише кількість, а й якість”: у Тернополі говорили про організацію...

“Збільшуємо не лише кількість, а й якість”: у Тернополі говорили про організацію фестивалів

Щороку у Тернополі, та й області загалом, проводять сотні різноманітних фестивалів. Як зазначають організатори, основною метою проведення фестів є відродження і популяризація культури, традицій та звичаїв Тернопілля, а ще – розвиток туризму в області.
Вже звичними не лише для жителів Тернопільщини, а й всієї країни є такі фести як “Файне місто”, “Борщівська вишиванка”, “Дзвони Лемківщини”, “Свято Замків”, різноманітні гастрономічні фестивалі тощо. З кожним роком їх проводять все з більшим розмахом. Однак, як зазначає директор КП “Туристично-інформаційний центрі м. Тернополя” Тарас Ковальчук щоразу виникають якісь труднощів у гостей тих чи інших фестивалів бувають різноманітні претензії. Тож громадська організація Файне.UA у складі Тараса Ковальчука, Юрія Кулика, начальника управління туризму Тернопільської ОДА Ростислава Яцківа і ще багатьох небайдужих активістів вирішили промоніторити останні цьогорічні фестивалі та розробити такі собі стандарти за якими їх слід проводити.

Як розповів Юрій Кулик протягом місяця вони шукали усі як плюси, так і мінуси, спілкувалися з організаторами, гостями. І з’ясували:
“Чудово, що є ініціативні люди, котрі хочуть щось добре робити для своїх міст, сіл, громад. Але потрібно під чс організації таких подій враховувати різні моменти. Зокрема, питання мобільності, тієї ж інклюзії. Я керував проектом інклюзії на “Файно місті” то ж не з чуток знаю як не просто усе організувати. Зокрема, подбати про соціальне таксі для людей з обмеженими можливостями, зробити спеціальні доріжки, майданчики, щоб людям було максимум комфортно тощо”.
Проблемою під час, а особливо після профедення фесту, є питання екології. Юрій Кулик каже, що організатори повинні подбати про те, щоб скрізь були сміттєві урни, постаратися не продокувати пластику, та й подбати про біо-туалети.
“Щодо пластику. Маємо за приклад “Зимове містечко. Минулоріч подбали про те, щоб усі напої подавали у паперових склянках. Попри веселощі, потрібно й дбати про довкілля”.
Ну і на кінець зачепили саму промоцію. Як розповів Ростислав Яцків іноді організатори різноманітних культурних подій, тих же фестивалів, не ставлять до відома управлінні туризму, проводять дійства самотужки, а тоді ще й скаржаться, що їм не допомогли, на події було мало відвідувачів.
“У цьому напрямку потрібно працювати разом. В ідеалі такі події планують заздалегідь. Адже потрібно розробити програму, знайти спонсорів ну і подбати про те, щоб про цю подію почули люди. До слова, у нас є розроблений календар культурних подій області. І повірте, частина з того, що відбувається по містечках і громадах нашого краю туди не внесена. Чому? А тому, що організатори нас не попереджають. Тож звертаюся до усіх, бажаєте створити у своєму населеному пункті щось грандіозне з так званим “Вав!” ефектом, будь ласка. Ми тільки за. Але попередьте, ми порадимо, підкажемо, допоможемо. Все повинно відбуватися культурно”.
До слова про планування. Тарас Ковальчук на власному прикладі показав як планувати захід заздалегіль. Відтак, в ТІЦі давно готуються до проведення “Зимового містечка”. Більше того, ковзанку замовили ще в лютому цього року.