Головна Новини Завдяки Уряду у 2018 році на Тернопільщині розпочато масштабний ремонт доріг

Завдяки Уряду у 2018 році на Тернопільщині розпочато масштабний ремонт доріг

Масштабний ремонт доріг на Тернопільщині вдалося розпочати на Тернопільщині у 2018 році. Це стало можливим завдяки посиленій фінансовій підтримці з боку держави.

Так, цього року область отримала майже вдвічі більше коштів на ремонт доріг. Якщо у 2017 році в області відремонтовали доріг на 682,5 млн. грн., а вже в 2018-му  ця сума складає 1599,6 млн. грн. Таких масштабних ремонтів дорожнього покриття в області не проводилося понад 20 років.

76 км нових доріг на Тернопільщині

На Тернопільщині повністю відремонтовані дві магістралі – частина траси М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська та траса М-12 Стрий – Тернопіль – Кропивницький – Знам’янка (у межах нашої області це дорога Тернопіль – Підволочиськ). Проводили ремонт у рамках проекту GO Highway, мета якого з’єднати  порти Чорного моря із західним кордоном з Євросоюзом.

Загалом, у Тернопільській області у 2017 році  вдалося відремонтувати  76 км автошляхів.

Завершено поточний середній ремонт  М-09 Тернопіль–Львів-Рава–Руська (відремонтовано 17,2 км), М-19 Доманове (на Брест) — Ковель — Чернівці — Тереблече (на Бухарест) ( 11 км). Справді історичним можна назвати ремонт об’їзної міста Тернопіль  (14,5 км) – цю дорогу вперше оновили за 30 років.

Погані дороги. Хто  винен?

Багато українських доріг потребують ремонту вже більше 10 або й 15 років. А причина цьому проста – кошти розподіляли за «ручним» принципом. Дуже часто траплялося, коли доводилося буквально випрошувати кошти у столиці на ремонт дороги. Та й отримували не завжди.  Не дивно, що у 2016 році понад 90% доріг (із 170 тис. км) визнано невідповідними нормам. А причини різні – це і корупція, постійна нестача фінансових ресурсів, неналежне виконання дорожніх робіт. Зрештою, протягом останніх 10 років в Україні майже не проводили капітальний ремонт доріг. Тому теперішній  Уряд отримав у спадок погані дороги.

Нова стратегія Уряду

Стратегія Уряду – ремонтувати з кожним роком все більше доріг.

«Цього року роботи будуть найбільш масштабними за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг», – заявив на засіданні Уряду Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

І дійсно, саме у 2018-му році і було виділено на ремонт доріг місцевого значення

вчетверо більше грошей, ніж будь-коли до цього – 11,5 мільярдів гривень.

Так, у 2016 році відновлено 900 км, вже в 2017 – вже понад 2100 км. А у планах на цей рік – якісно відремонтувати до 4 000 км автошляхів.Вже наступного року фінансування ремонту та будівництва доріг в Україні буде збільшено на 9 млрд. гривень.

Крім того, цього року Уряд запустив роботу Дорожнього фонду, який забезпечить в подальшому гарантоване безперебійне фінансування ремонту доріг.

Звідки ресурси

Важливо розуміти, звідки взялися кошти на ремонт доріг. У першому півріччі 2016

року було розблоковано рахунку Автодору і проведено ключові тендери. Додаткові

ресурси на ремонт доріг отримали громади завдяки реформі децентралізації, а також

створення Дорожнього фонду, який забезпечує гарантоване фінансування українських доріг. Саме через нього передаються кошти на місця – в обласні державні адміністрації.

А впровадження системи ProZorro дозволило проводити усі тендери відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечує економію бюджетних коштів і якісне виконання робіт

Якісні дороги – обов’язок місцевої влади

Відтепер Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. За стан доріг місцевого значення відповідає влада на місцях.

Уряд передав фінансовий ресурс на місця.Місцева влада отримала цього року  11,5 млрд грн. на ремонт доріг, а  наступного отримає ще більше – 17 млрд. Немає потреби просити кошти на ремонт у столиці, ресурси отримує кожен регіон і представники влади на місцях розподіляють, які автошляхи потребують ремонту в першу чергу.

Додаткові ресурси – це і більше відповідальності. Тому місцева влада несе відповідальність за якість ремонтних робіт та їх вчасне виконання, а також має звітувати перед громадою.

 

Гарантія на дорогу – не менше 5 років

Жорсткіші вимоги поставив Укравтодор і підрядникам – на середній ремонт гарантія складає щонайменше 5 років, а на капітальний – 10.А якість ремонту доріг посилено контролює не тільки керівництво держави, а й незалежні експерти та представники громадських організацій.

«Я сказав, що дороги в Україні будуть побудовані – і я тримаю своє слово. Ми вже другий рік поспіль масштабно будуємо дороги по всій Україні. Єдине, треба зважати на те, що в різних регіонах по-різному влада виконує свою роботу – десь інтенсивно, а десь, на превеликий жаль, ми не бачимо прогресу, хоча є відповідні кошти. Я буду об’їжджати всю Україну.  Ми започаткували абсолютно новий підхід до ремонту доріг – утворили координаційну раду з питань безпеки дорожнього руху, затвердили стратегію щодо підвищення безпеки на дорогах, якої не було, і вперше виділили більше 2,5 млрд грн в рамках модернізації доріг на відповідні заходи», – зазначив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Крім того, у планах Уряду – з’єднати усі обласні центри якісними дорогами.