Незабаром літати в Європу стане простіше, але дорожче: порожніх місць у лайнерах побільшає, але і небо над головами європейців частково очиститься. Розповідає Наталя Швець, повідомляє radioera.com.ua
Ось так цивілізований світ закликають сказати рішуче YES «парниковим квотам». Люксембурзький суд, найвища судова інстанція Європейського Союзу, відкинула позов американських компаній, які намагалися оскаржити доленосне рішення Євросоюзу.
З 1 січня усі авіакомпанії, які здійснюють рейси до об’єднаної Європи чи з неї, повинні купувати «сертифікати», що включають їх до системи торгівлі квотами на викиди парникових газів. Ця європейська система дуже схожа на так званий «Кіотський механізм» і по суті є прообразом Кіотського процесу.
«Ми тут в Європі вважаємо, що це дуже добре, коли країни не просто щось кажуть, а вони діють», – переконана один з ініціаторів «сертифікатної торгівлі», єврокомісар з довкілля Коні Хедегард.
Проблема в тому, що усі іноземні – іноземні по відношенню до Європи – авіакомпанії не розуміють: а чому вони повинні платити за одностороннє рішення Євросоюзу? Втім, як вважає суд, рішення не суперечить принципам суверенітету і Договору про відкрите небо. Серед найбільших критиків євро-квот – Сполучені Штати і Китай.
«30 китайських авіакомпаній зазнають великих збитків: вони змушені будуть витратити до 7 мільярдів доларів до 2020-го року»…
Американські збитки оцінюють на порядок вище! Уже зараз відомо, що принаймні частину цих втрат авіакомпанії перекладуть на пасажирів: квитки до Європи і з неї орієнтовно подорожчають на суму від одного до 20-ти євро.
Втім, з огляду на явний спротив, європейські захисники «чистого неба» поквапилися запевнити, що рішення не є однозначно-невигідним. Зокрема, йдеться про те, що Євросоюз МОЖЕ змусити авіаперевізників купувати сертифікати, але вони не ЗОБОВ’ЯЗАНІ робити цього автоматично.
Частина компаній, які не є присутніми на ринку Європи, з процесу виключаються. Приміром, літаки, що тільки перетинають повітряний простір над ЄС. Але навіть незважаючи на такі примирливі заяви, на Європу уже образилися усі. Хілларі Клінтон, держсекретар Сполучених Штатів, заявила, що американським компаніям дано запевнення, що вони можуть ігнорувати євросертифікацію, такі ж гарантії дала своїм перевізникам Росія.