Головна Економіка У Тернополі відкриють перший заклад McDonalds, – що це означає для міста

У Тернополі відкриють перший заклад McDonalds, – що це означає для міста

Компанія McDonalds прийняла рішення розпочати діяльність у місті Тернополі. Відтак у нашому місті незабаром з’явиться заклад міжнародної компанії-лідера у галузі швидкого обслуговування.

Міський голова Тернополя позитивно оцінив захід у наше місто світового гіганта. «Ми цінуємо, що світові компанії інвестують у розвиток Тернополя, адже такі кроки допоможуть нашому місту ставати більш привабливим для туристів та покращити діловий клімат, окрім того, це також нові робочі місця для самих мешканців і нові надходження у бюджет міста», – зазначає очільник Тернополя Сергій Надал.

Вже в найближчі роки в нашу державу «зайдуть» трансконтинентальні бренди – IKEA, H&M, Ryanair… В Україну загалом повірили.

Нові податки та робочі місця
Спробуємо проаналізувати, що дасть місту відкриття McDonalds з економічної та стратегічної точок зору, а вже чи харчуватися фаст-фудом чи ні, тернополяни вирішать самі.

Перший і найбільш явний позитив віз відкриття McDonalds у Тернополя – це збільшення податків у бюджети різних рівнів та нові робочі місця. Треба підкреслити, що McDonalds вже давно довів, що він є справним платником податків, а всю зарплату персоналу виплачує офіційно зі сплатою всіх відрахувань. Тобто тернополяни мають змогу отримати гідне місце праці з 100 % «білою зарплатою». Це також унікальна можливість для молоді отримати перший досвід роботи та відразу у компанії світового рівня. Адже відомо, що McDonalds набирає на роботу навіть студентів без досвіду роботи. Це їх стратегія у всьому світі.

«Зелена карта» для іноземних приватних інвестицій
Але найголовніші переваги для Тернополя після відкриття McDonalds – у найближчому майбутньому.

Так вже сталося історично, що прихід у те чи інше місто цього всесвітнього бренду – це своєрідна мітка чи «зелена карта» для великого приватного іноземного інвестора. У це місто можна і треба вкладати гроші, тут можна і треба відкривати свої підприємства. Тут добра влада, з якою можна і треба працювати.
Тернопіль довго йшов до цієї «зеленої карти». У 2010 році після багатьох років політичних скандалів та «склоків» у Тернополі нарешті утвердилася стабільна влада. Це дало зелене світло для світових інвестиційних фондів та грандів. З міською радою почали працювати іноземні державні та недержавні інвестори, банки. Вони перші повірили новій міській владі та побачили, що з нею можна мати справу. Відповідно місто отримало більше фінансових можливостей для розвитку інфраструктури. Місто стало кращим, привабливішим та зручнішим. І ось настав час для великих приватних компаній, для приватних міжнародних інвесторів.

І як кажуть, процес вже пішов. Окрім McDonalds, у Тернопіль вже зайшла велика ІТ-компанія «Future Processing» зі 100% європейськими інвестиціями. Вона зареєструвала своє представництво у Тернополі та має намір у 2018 році створити до 100 робочих місць у нашому місті. Середня заробітна плата у цій компанії має становити 30 000 гривень. А це вже європейські зарплати не у Європі, а в Тернополі.

«Зелена карта» для туристів
Як свідчать дослідження відомого у світі видання The Economist, у містах, де відкриваються ресторани McDonalds, у тричі збільшується туристичний потік. Тобто McDonalds є «зеленою картою» для туристів.

Задіяні у туристичному бізнесі тернополяни могли вже прочитати, що великі міжнародні туристичні компанії більш активно пропонують тури у міста, де представлені міжнародні великі бренди: у першу чергу, це ресторанні та готельні бренди. Тому вже у найближчій перспективі, Тернопіль може стати одним з центрів туристичних маршрутів для іноземців на західній Україні. А це додаткові гроші у міський бюджет та заробітки для тернополян. Зрозуміло, що туристи будуть залишати гроші не лише у McDonalds.

Польський досвід: від «глухої провінції» до великого європейського міста
Правдивість наших тверджень можна побачити на прикладі відомих для багатьох тернополян польських міст, таких як Люблін чи Жешув. Після заходу у ці міста великих міжнародних брендів, у тому числі й McDonalds, вони почали активно розвиватися й розширюватися. Якщо на початку 2000-х Люблін та Жешув були такою собі «глухою провінцією», то тепер це процвітаючі великі європейські міста із власним виробництвом та великими торговими центрами.
Тернопіль має всі підстави повторити цей шлях. Наше місто також активно розвивається, вже найближчим часом почнеться будівництво двох нових торговельних центрів у напрямку на Березовицю і Смиківці, заплановані нові виробництва. Польський досвід показує, що при добрій владі навіть середні та малі міста можуть стати великими економічними й туристичними центрами.
А це дає шанс нарешті повернути українців додому. Щоб тернополяни не їхали по світах на заробітки, а змогли отримати європейську роботу у рідному місту.

Василь Тотовицький