Спілкуватися з поліцією в режимі онлайн, отримувати відповіді на запитання та читати коментарі для інших користувачів. Такі можливості дає новий онлайн-сервіс bezpechne.community для зручної побудови діалогу між правоохоронцями та громадянами.
В процесі реформи правоохоронної системи та в умовах низького рівня просвітництва серед громадян щодо того, які повноваження має поліція, люди все менше розуміють, як співпрацювати із правоохоронними органами та куди звертатися зі своїми питаннями. Велика частина містян навряд чи знає номер телефону свого дільничого чи графік його прийому, а наважитися подзвонити на 102 зі, здавалося б, простими запитаннями, під силу не кожному.
Діалог між поліцією та громадянами залишається недосконалим. Спосіб покращення даної ситуації знайшла організація “Київ мрій”. У 2017 році було створено онлайн-сервіс для взаємодії поліції та громади. Відтепер він працює і в Тернополі.
– Даний сервіс у Тернополі впроваджується в рамках маштабного безпекового проекту «Офіс безпеки» – майданчика для діалогу всіх служб у місті, – каже Володимир Шевченко, координатор Офісу безпеки Тернополя, юрист Центру громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі. – У разі наявності якоїсь проблеми можна буде правильно скерувати запитання і все вирішуватиметься на користь міста і людей, які звертаються. Ми сприятимемо тому, щоб була комунікація, щоб питання вирішувалися не критикою, а конструктивно.
Платформа bezpechne.community має дві складові: «Спитай поліцейського» та «Електронний кабінет дільничного», який ще в процесі розробки. На сайті ресурсу роз’яснено, що для того, аби задати питання, потрібно лише обрати відповідне місто, заповнити вже підготовані поля та надіслати на опрацювання адміністратору. Посилання на відповідь (коли вона з’явиться), прийде на електронну пошту.
– Трапляється, що людині окрім допомоги правоохоронців, потрібна підтримка громадських організацій, які надають соціальні послуги, безоплатну правову допомогу, тощо – пояснює Ірина Білик, модератор сервісу bezpechne.community у Тернополі. – Ми надаватимемо користувачу алгоритм дій та можливі варіанти в зазначеній ситуації. І вже сама людина на власний розсуд зможе обрати один із них. Я як модератор намагатимуся поглянути на проблему людини з різних сторін, «живою» мовою подам максимум дотичної інформації про психологів, юристів, тощо.
За допомогою сервісу «Спитай поліцейського» громадяни зможуть не виходячи з дому задавати питання поліції та оперативно отримувати на них відповіді в режимі онлайн, позначати на інтерактивній карті небезпечні місця свого району та подивитися на відповіді для інших користувачів.
Тернопіль – пілотне місто, де користувачі платформи bezpechne.community зможуть спілкуватися з дільничним приватними повідомленнями. Після запуску сервісу «Електронний кабінет дільничного», тернополяни зможуть легко знайти всю необхідну інформацію про свого дільничого: ім’я, прізвище, номер телефону, графік та місце прийому. А головною особливістю стане можливість спілкуватися з дільничим онлайн, написавши йому приватне повідомлення.
Це важливий та потрібний функціонал, адже так поліція стає більш інклюзивною. Люди, які не мають змоги прийти на прийом через фізичний стан, зможуть, таким чином, впливати на роботу поліції в місті, або просто краще розуміти її повноваження. Проте ресурс буде важливим не лише для людей з інвалідністю, а й для тих, хто не має та не хоче витрачати багато часу на біганину до поліції з питаннями. Спрощена система комунікації дасть змогу почути більшу кількість містян та налагодити зв’язок між поліцією і громадянами.
- Цікаво, що на інтерактивній карті можна буде побачити проблемні місця Тернополя, – каже Ірина Білик. – За рік роботи такого сервісу в Києві бачимо, що найбільше люди зверталися із проблемами стихійної торгівлі, періодичних порушень правил дорожнього руху на проблемних ділянках доріг, скаржилися на шумні компанії, просили про додатковий патруль, тощо. Ми даємо роз’яснення на кожне питання, яке стосується компетенції безпеки у місті, надаємо контакти як до державних, комунальних установ, так і до волонтерських чи громадських організацій. Адже не завжди людина хоче звертатися офіційно.
- Добре, що даний сервіс зберігає анонімність, – додає Богдан Шевчук, начальник патрульної поліції Тернополя. – Людина зможе повідомити про проблему, написати дільничному навіть в таких делікатних питаннях, як сімейне насильство, сусід-наркоман, порушення тиші якимось закладом, тощо. На основі таких повідомлень дільничі приділятимуть більше уваги, патрульна поліція із залученням муніципальної поліції виїжджатиме на місце, опитуватимуть сусідів щодо рівня шуму, зможуть провести бесіду з власниками закладу, тощо. Ми будемо реагувати на повідомлення про наркотики, розпивання алкоголю, порушення громадського порядку, інші злочини. За потреби, додатково виставлятимемо екіпажі, або піші патрулі, особливо в нічний час.
Важливо, що поліція йде в ногу з часом і комунікувати з нею можна напряму та без бюрократичних рамок. Така побудова діалогу між громадянами та правоохоронцями сприяє консолідації зусиль та покращенню рівня безпеки міст України.