Схема планування території, а по-іншому генеральний план області, є першоосновою для розроблення системи стратегічних, прогнозних і програмних документів щодо здійснення планування і забудови територій. Саме тому для Тернопільської області було важливим її розроблення та затвердження. Офіційно представили генплан регіону сьогодні, 23 травня.
Як повідомила головний архітектор проекту ДП «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя» Тамара Шидловська, дана робота стане основою для розроблення схем планування територій об’єднаних територіальних громад та генпланів населених пунктів. Матеріали та положення схеми слугуватимуть підґрунтям органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування при розробленні програм соціально-економічного розвитку області та окремих її територій, особливо на довгострокову перспективу. Загальна вартість проекту 1,9 млн. грн. Фінансування виділили із бюжету Тернопільської обласної ради.
У схемі планування території області, за словами Тамари Шидловської, визначено функціональне зонування, і в межах цих визначених зон можна розробляти детальні плани зі зміною цільового призначення земельних ділянок поза межами населених пунктів для подальшого освоєння. Таких зон у Тернопільській області визначено в межах чотирьох, і вони переважно містобудівного та рекреаційно-оздоровчого розвитку.
«Рекреаційно-оздоровча галузь визначена як стратегічний напрямок розвитку економіки Тернопільської області. А створення нових об’єктів стаціонарної рекреації дозволить розвинути такий вид господарської діяльності як туризм, освоїти нові види туризму на Тернопільщині такі як лікувально-оздоровчий туризм, відпочинковий туризм. Водночас, з урахуванням, що Тернопільщина має значний історико-культурний потенціал, то розвивається ще й пізнавальний туризм», – зазначила Тамара Шидловська.
Важливими також є зони впливу міжнародних транспортних коридорів.
«Тернопільська область має сприятливе географічне положення, адже сюдою проходять два міжнародні транспортні коридори: Європа-Азія та Балтійське море-Чорне море. Також наявна значна мережа державних доріг першого та другого класу – це міжнародна дорога М-12 та національна Н-02. Вздовж цих зон визначено три функціональні зони: сама дорога, розміщення об’єктів для обслуговування дороги та ділянки для розміщення транспортно-складських комплексів, об’єктів дорожнього сервісу різного рівня, автозаправних станцій тощо. Все це є можливостями для потенційних інвесторів, а відтак для економічного розвитку області», – зауважила головний архітектор проекту.