Комітет ВР із законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності направив главі держави докази корумпованості міністра.
Днями члени парламентського Комітету з законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності (його очолює Віктор Швець) заслухали звіт щодо результатів перевірки, ініційованої нардепом Валерієм Коновалюком. Мова йде про кричущий факт протиправного використання главою Мін’юсту Олександром Лавриновичем викраденого в Німеччині позашляховика класу «люкс» Mercedes-Benz GL420.
Як повідомило одне з інтернет-видань, обсяг звіту – дев’ять сторінок, і документ містить відповіді на депутатські запити, раніше спрямовані в суди, правоохоронні органи і Міністерство юстиції. Примітно, що відомство, очолюване Лавриновичем, не відповіло на жоден із 17 «незручних» запитань. А питання ці були присвячені тому, яким чином в розпорядженні глави Мін’юсту виявився автомобіль з кримінальним минулим, що міститься в базі даних викрадення INTERPOL.
Історія з краденим авто Сашка-Мерседеса Лавриновича (таке прізвисько отримав міністр через хворобливої пристрасті до якісної продукції німецького автопрому) отримала широкий резонанс. Звіт членам Комітету з законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності представив народний депутат Василь Грицак.
«Встановлено, що автомобіль Mercedes-Benz GL420 CDI був виявлений і затриманий на території Україні. Їм керував громадянин Німеччини Георг Фогель. Вказаному громадянинові було інкриміновано вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 201 КК України («контрабанда»). Проведене розслідування, зокрема, виявило схему, яка робить можливою легалізацію вкрадених автомобілів в Україну на фактично законних підставах. Цьому сприяють недосконалість законодавства та бездіяльність правоохоронних органів », – зазначив парламентарій.
Як повідомляють українські ЗМІ, члени Комітету вирішили передати матеріали звіту по викраденій машині Лавриновича президенту Україна. В ексклюзивному коментарі ІА «Наш Продукт» Віктор Швець зазначив:
«Ми вважаємо за необхідне відправити ці матеріали президенту. Ну а він уже повинен визначитися, чи необхідно додатково доручити справу генеральному прокурору ».
Швець додав, що парламентський Комітет із законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності мають докази того, що автомобіль дійсно викрадений у Німеччині і їм в даний час користується саме міністр юстиції Лавринович.
В ході журналістського розслідування справи, яке викликало скандальний резонанс в Європі, з’ясувалося, що за рішенням Ужгородського суду Закарпатської області від 2 листопада 2010 р. Вкрадені автомобіль був конфіскований на користь держави (раніше він був затриманий митниками) – тобто, фактично був легалізований на території Україні. Уже в квітні 2011-го Виконавча служба Мін’юсту своїм рішенням передала автомобіль в розпорядження Лавриновича. До слова, згаданий Грицаком Фогель отримав вирок у вигляді трьох років позбавлення волі з конфіскацією, але … був відпущений в залі Ужгородського райгорсуда!
Коли почався скандал, Лавринович спочатку заперечував неправомірне використання чужого автомобіля, а потім з особливим цинізмом, на прес-конференції в Мін’юсті заявив журналістам, що не збирається розлучатися з Mercedes-Benz GL420, що належить німецькій компанії. «А при чому тут німецькі власники, якщо є рішення суду по кримінальній справі і конфіскований не один автомобіль, а все, що потрапили в Україну. Автомобіль не буде повернуто, він залишається у державній власності », – заявив чиновник на прес-конференції в грудні 2011-го.
Така позиція дивує не тільки громадськість і журналістів – юристи також вражені поведінкою голови Мін’юсту (який, в ідеалі повинен бути «міністерством справедливості»).
«У такій ситуації мене, безумовно, найбільше дивує позиція Олександра Лавриновича, який то відхрещується від того, що його службовий автомобіль – крадений, то заявляє, що не має наміру його повертати. Очевидно, дії міністра раптово, і він просто не володіє деякими юридичними нюансами, тому й так вільно відгукується на цю тему », – вважає глава агентства з повернення викрадених автомобілів COBRA, член європейської міжнародної асоціації детективів з розшуку автотранспорту (IATIA), адвокат Стефан Решко . На недавній прес-конференції в ІА «Наш Продукт» він розповів, що це вже не перший випадок виявлення в гаражі Мін’юсту «кримінальних» іномарок класу «люкс».
«На жаль, ситуація з автомобілем« Мерседес Бенц »GL 420, який в даний час зареєстровано за Міністерством юстиції України і є вкраденим в Німеччині, винятком не є. Тільки за останні шість років мною особисто було вилучено в судовому порядку у центрального апарату Міністерства юстиції два автомобілі: AUDI А6 і Renault Espace », – зазначив Стефан Решко
. Він також зазначив, що у випадку з главою Міністерства юстиції Олександром Лавриновичем мова йде про класичну схему легалізації краденого в Європі автомобіля. У той час, як головний державний інтерес повинен бути таким, щоб крадене майно було якомога швидше повернуто законним власникам. В Україні ж, з подачі Мін’юсту і правоохоронних органів робиться все для того, щоб крадений транспорт був якомога швидше легалізований.
Цю думку фактично підтвердив і Віктор Швець.
«В ході розслідування інформації, представленої Коновалюком, з’явилися ще деякі матеріали, які дають підстави говорити про існування в Україну певної схеми, пов’язаної з тим, що за замовленням української сторони здійснюються крадіжки автомобілів за кордоном, які потім поставляються сюди. Як заявляв народний депутат на засіданні Комітету, за наявною інформацією, центром корупційних дій є деякі співробітники Міністерства юстиції – звучали прізвища певних осіб. Ця інформація перебуває в стадії остаточної перевірки. Деякі речі нам ще потрібно з’ясувати, і тоді ми будемо приймати рішення з цього матеріалу », – розповів він.
bagnet.org