Працівниками Тернопільського відділення антимонопольного комітету ведеться постійний моніторинг рекламних матеріалів та інформації, що поширюється в місті Тернопіль суб’єктами господарювання та юридичними особами з метою привернення уваги споживачів до власних товарів чи послуг.
Так, спеціалістами відділення виявлено рекламне оголошення про акцію у магазинах «Ельмарт» – «кожному покупцю подарунок 1000 грн. Кожному відвідувачу подарунок 200 грн».
Інформація у рекламному буклеті, створює у покупця враження, що при відвідуванні магазину «Ельмарт» він отримає у подарунок готівкою 200 чи 1000 гривень, однак це не відповідає дійсності.
Підприємець, що здійснює реалізацію побутової та цифрової техніки у магазинах «Ельмарт» та поширював рекламну інформацію вказаного змісту, не розробив досконалого механізму щодо дії акції і для покупця незрозуміло, як поширювалась акція на відвідувача, який є постійним клієнтом та відвідував магазин кілька разів протягом дії акції.
Тобто, інформація про акцію, яка є в широкому доступі (рекламні буклети, ротація на радіостанції, мережа Інтернет) не містить повних та вичерпних даних щодо її умов та вводить споживачів в оману.
Відповідна реклама здатна привернути увагу потенційного покупця та вплинути на його наміри щодо придбання товару (побутової техніки) саме в магазині «Ельмарт», оскільки подарунок у розмірі 200 грн., для відвідувача та 1000 грн. для покупця є суттєвим стимулом.
За таких умов підприємець може отримати неправомірні переваги у конкуренції, посилюючи свою конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивих відомостей про умови акції, а отже така поведінка підприємця на ринку є недобросовісною, як у відношенні до конкурентів, так і до покупців побутової техніки.
Підприємець визнав порушення та сплатив штраф до державного бюджету.