Мало хто знає, що у парку «Топільче» розташовується єдина в Західній Україні картингова траса. Не так давно було прийнято рішення довести її до сучасних вимог і норм, адже об’єкт такого призначення є унікальним. Звісно, одразу прокотилася хвиля різноманітних заяв про те, що міська рада намагається знищити спортивний об’єкт, збудувавши на його місці нові багатоповерхівки, а облаштування картингової траси – це просто прикриття… Але, на щастя, у цьому випадку побоювання виявилися марними.
Як зазначають у Тернопільському обласному комунальному центрі наукової-технічної творчості школярів та учнівської молоді, саме на їхній базі активно працює секція картингу, в якій тренуються маленькі спортсмени зі всієї області. Ця траса – єдина сертифікована в Західній Україні, її відновлення дасть можливість проводити змагання на всеукраїнському рівні. І сьогодні лише завдяки наполегливості працівників Центру та лояльності інвестора віднайдено шлях виходу із більш як тридцятирічної історії відновлення та забезпечення належного стану покриття траси.
Загалом, історія появи на території міста картингової траси сягає минулого століття – її почали будувати ще в 1983 році. Проте, збудувавши об’єкт, опікуватися ним було нікому, і до останнього часу він «жив» лише згідно радянської документації. Згодом, у час тотальної забудови та розповзання в усі боки центрального базару, проведені всякими «умільцями» роботи без дотримання норм призводять до перегородження меліоративних каналів, через що стан траси значно погіршується.
В 2015 році керівництво Тернопільського обласного комунального центру наукової-технічної творчості школярів та учнівської молоді звернулось в обласну раду із проханням відремонтувати покриття траси, оскільки воно є пошкодженим та не придатним для використання за призначенням. Обласна рада, у свою чергу, перенаправила лист міській раді, додавши до нього свої суворі вказівки і вимоги. І влада міста взялася за голову: в ході попереднього огляду траси стало очевидно, що вона не підлягає реконструкції у зазначених межах через сильне руйнування. Аби залишити її довжину незмінною (700 метрів), потрібно витрати аж 2 мільйони гривень.
Тим часом, згідно інвестиційної угоди, укладеної міською радою минулоріч, завершується реконструкція торгового ринку на вулиці Шептицького. Як зазначено в угоді, ринок повинен відповідати усім сучасним стандартам та вимогам. Після узгодження усіх нюансів з підприємцями, які займаються там торгівлею, це дасть змогу збільшити кількість робочих місць та вирішити одне із наболілих питань міста – тотальної перевантаженості вулиці транспортом і, як наслідок, загазованості і погіршення екологічних показників. Тернополяни вже давно (і не одну каденцію) завалювали владу міста скаргами на «ракову пухлину» на Шептицького, зумовлену несанкціонованою торгівлею приїжджими торговцями зі свої фур та бусів. Били на сполох і ДАІвці, адже ускладнений рух транспорту і скупчення пішоходів, що снують поміж авто, спричиняють постійну аварійну ситуацію. Що тільки не робила влада, щоби вирішити проблему: перекривала вулицю для ремонту, штрафувала за несанкціоновану торгівлю, змушувала підприємців перебратися на легальні торгові місця, що пустували на центральному ринку… Все марно. Тому будівництво на тому місці критого комунального ринку було найоптимальнішим вирішенням ситуації. Звісно, торговцям ідея торгувати і ще й платити за облаштовані місця спершу не дуже сподобалася, але миритися з проблемою, що тягнуться десятиліттями вже не хочуть ні тернополяни, ні влада.
Отож, міська рада, яка віднайшла інвестора для будівництва критого ринку, вирішує покласти на нього зобов’язання відновити ще й картингову трасу. На щастя, інвестор поставився з розумінням до нових умов та погодився на них. Відтак вже до 1 червня тернополяни повинні оцінити новий сучасний спортивний об’єкт, який стане черговою «родзинкою» нашого міста.
Зміни, яких сьогодні потребує Україна, неминуче пов’язані із залученням інвестицій. Про те, що в Тернополі необхідно реконструювати об’єкти майна комунальної власності, відновлювати стан доріг та боротися із нераціональним використанням земельних ресурсів, ми чуємо звідусіль. Чимало активістів б’ють на сполох відразу ж після початку будівельних робіт на території міста і закликають мешканців підніматися на боротьбу проти «вседозволеності та дерибанів». Однак і міській владі, як і у випадку з картинговою трасою, потрібно ставити вимоги до інвесторів щодо максимальної користі від укладених з ними угод не тільки для бюджету міста, а й для підвищення добробуту тернополян. І якщо люди знатимуть, що в обмін на дозвіл побудувати черговий об’єкт інвестор серйозно докладатиметься до розвитку інфраструктури міста, то може й претензій до влади поменшає?