Програму «Автодозвон» запровадили у комунальному підприємстві «Парк Загребелля» для нечемних тернополян, котрі клеять оголошення на стовпах і фасадах будинків. Та навіть на рекламних тумбах, але без дозволу на це. Інспектори підприємства щодня оглядають місто і, якщо виявляють незаконно поклеєні оголошення, спочатку їх фотографують. Потім телефонують за вказаними номерами, аби переконатися, що оголошення дійсно носить комерційний характер. Тих, хто його розмістив, спочатку попереджають і просять самотужки зняти рекламу. Якщо це не діє, порушника включають в програму «Автодозвон».
«Доброго дня! Вас турбує комунальне підприємство Тернопільської міської ради «Парк Загребелля». Оголошення із вашим номером телефону розміщене з порушенням Правил благоустрою міста Тернополя. Просимо терміново зняти ці оголошення і повідомити про демонтаж в комунальне підприємство «Парк Загребелля» за номером телефону 22-03-46». Таке у слухавку чують тернополяни.
Телефонувати програма може кожних три, п’ять, десять, двадцять хвилин. Вночі вона не працює. Комп’ютер автоматично обирає кому і скільки разів телефонувати. Щодня база поновлюється. Наприклад, у вівторок, 11 вересня, у ній було 28 порушників.
Люди на такі дзвінки реагують по різному.
– Адекватні йдуть і знімають. Менш адекватні, часом можуть і сваритися, і погрожувати, і казати, що я того знаю, того знаю. Всіх знають, але хай собі спілкуються із комп’ютером, – пояснює директор КП «Парк Загребелля» Ігор Шушкевич .
Штраф за порушення для фізичних осіб становить від 350 до 850 гривень, а для юридичних – від 850 до 1700 гривень. Це стосується самовільної поклейки переважно комерційних, а не приватних оголошень.
– Ми повідомляли людей, якщо у них є оголошення некомерційного характеру, приносьте до нас, ми самі безкоштовно їх поклеїмо. Але, як правило, такі оголошення трапляються дуже рідко. Ми щодня аналізуємо, що висить на тумбах і чим заклеюють. Такі оголошення, як хтось щось загубив, чи допомога дитині, які люди самі клеять, ми їх взагалі не чіпаємо. Але краще, якщо до нас звернуться, бо ми знаємо, де ці оголошення можна клеїти, – зауважує Ігор Шушкевич.
Загалом у Тернополі на сьогоднішній день встановлено 95 рекламних тумб. Вартість розміщення на них комерційного оголошення залежить від розміру. Наприклад, афіша формату А-4 разом із поклейкою на усі тумби на місяць буде коштувати орієнтовно біля 600 гривень – пише За Збручем