Головна Суспільство Заміна ременя ГРМ: коли і як це потрібно робити

Заміна ременя ГРМ: коли і як це потрібно робити

Ремінь газорозподільного механізму відноситься до списку найважливіших частин машини. Він забезпечує злагоджену роботу деталей двигуна, але також через значне навантаження досить часто виходить з ладу. Саме тому його потрібно регулярно оглядати та ремонтувати, бажано силами професіоналів.

Коли потрібно міняти ремінь ГРМ

Кожен елемент автомобіля потрібно регулярно перевіряти під час планового техогляду, щоб уникнути проблем під час поїздки. Частіше всього заміна ременя ГРМ проводиться лише після повного його зношення, що є неправильно з огляду на стан супутніх деталей. Ремінь ГРМ спочатку розтягується, а лише потім розривається. І в цей період часу наноситься значна шкода усім іншим деталям, оскільки вони не можуть працювати на повну потужність і розхитуються. А ремонт мотора коштує дуже дорого. В інструкції по експлуатації автомобілів вказують конкретні відрізки, через які потрібно проводити заміну. Переважно це 60-100 тисяч км. Проте це дуже загальна оцінка, насправді терміни зносу будуть залежати від дуже багатьох чинників:

  1. манера водіння з ривками або плавним рухом;
  2. стан доріг, включаючи ями, бездоріжжя чи гололід;
  3. перепади температур в зовнішньому просторі;
  4. умови стоянки, в тому числі погодні умови;
  5. наявність підвищених навантажень.

Саме тому потрібно візуально слідкувати за станом ременя ГРМ та проводити перевірки хоча би раз на декілька тижнів. Найпростіше просто побачити тріщини, розтягнення, інші пошкодження ременя. Також діагностику потрібно проводити при втраті потужності, перебоях в роботі двигуна, нерівномірній роботі, труднощах з запуском.

Що допоможе запобігти поломкам ремня ГРМ

Головним правилом повинно бути відповідальне відношення до експлуатації автомобіля і догляду за ним. Тільки регулярні перевірки та контроль допоможуть запобігти більшим проблемам. Також термін роботи ременя можуть продовжити:

  1. оригінальні запчастини високої якості з довгим терміном роботи;
  2. постійна перевірка усіх суміжних деталей, які часто зношуються;
  3. фахова заміна з дотриманням усіх вимог.

Самостійна заміна ременя ГРМ може призвести до ще більших проблем, адже він повинен правильно та надійно стикуватися з натяжним та обвідним роликами і забезпечувати правильне зусилля. Також знадобиться спеціальний інструмент і вміння з ним поводитись, яке досягається лише професійним навчанням та практикою. Якщо ремінь закріплений неправильно, то буквально через сотню-другу кілометрів мотор чекає пошкодження шатунів, клапанів та поршнів.