Головна Новини Підняття тарифів не рятує «Тернопільелектротранс» від збитковості

Підняття тарифів не рятує «Тернопільелектротранс» від збитковості

Підняття тарифу за проїзд в електротранспорті не покращить ситуацію у комунальному підприємстві «Тернопільелектротранс». Отриманих доходів не вистачить на повноцінне функціонування. Крім того, підприємство матиме ще збитків на 12 мільйонів гривень. Про це розповів директор КП «ТЕТ» Андрій Мастюх під час засідання виконавчого комітету 11 січня.

«До того, що буде підняття мінімальної зарплати ми готувалися, – каже Андрій Мастюх. – А новий тариф на електроенергію для міського пасажирського електричного транспорту на рівні звичайних споживачів став «сюрпризом». Порівняно із січнем 2016 року вартість електроенергії для міського електричного транспорту зросла у 8 разів, не на 8%, не на 100%, а у вісім разів! На старті 2016 року ми мали 36 копійок за одну кіловат-годину, а сьогодні – 2,46 гривень. Це сильний удар по міському пасажирському транспорту. Виходить, що вартість проїзду майже дорівнює одному кіловату електроенергії. Друга проблема: на сьогодні жодної копійки з державного бюджету на погашення пільг, які надані державою для перевезення пільговика не передбачені в центральному бюджеті, а покладені на місцевий. Вартість проїзду в транспорті на сьогодні враховуючи 100% оплату всіма пасажирами, тобто коли б платили всі, не залежно від пільги, мала би становити 4,18 гривень, а становить три гривні. Тобто маємо дефіцит у фінансуванні 1,18 гривень. Враховуючи, що в рік ми перевозимо біля 25 мільйонів пасажирів, то тільки помноживши на різницю в тарифі, маємо 25 мільйонів втрат по підприємству. А враховуючи, що є недофінансування по пільгових перевезеннях ще 10 мільйонів гривень, то цей фінансовий рік для нас буде дуже важкий.».

Враховуючи новий тариф «Тернопільелектротранс» отримає в 2017-му дохід 35 мільйонів гривень. Таку ж саму суму мало б отримати підприємство за перевезення пільгових категорій населення. У міському бюджеті на цей рік передбачили на компенсацію 23 мільйони, тобто, ще не вистачає 12 мільйонів, які переходять у збитки. Фінансовий план підприємства на цей рік складали також з мінімальними витратами на утримання рухомого складу, контактної мережі. Наприклад, тільки на ремонт опор контактної мережі необхідно 7 мільйонів гривень, потребують ремонту і дві тягові підстанції.

Під час обговорення фінансового плану підприємства міський голова зазначив, що зазначені проблеми необхідно вирішити вже на найближчій сесії.

«Є пропозиція план погодити,- сказав Сергій Надал. – А від вас чекаю звернення про дофінансування, яке необхідне на компенсацію перевезення пільговиків і ремонт контактної мережі. Щоб ми на черговій сесії при внесені змін до бюджету максимально врахували потреби «Тернопільелектротрансу».